دولت احمدی‌نژاد هم مبدع طرح عفاف و حجاب بود هم مخالفش

محمد مهدی امامی ناصری گفت: دولت احمدی نژاد یک روز موافق سرسخت طرح عفاف و حجاب و روزی مخالف آن بود و علت این اتفاقات این است که از چنین موضوعاتی در جهت مسائلی که ارتباطی با این موضوعات ندارد، بهره برداری می شود

مدیر مسئول روزنامه فرهنگ آشتی با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب و طرح هایی که برای بهبود آن در جامعه انجام می شود، گفت: لزوم رعایت حجاب توسط تمام افراد جامعه امری بدیهی است که برای ما ارزش تلقی می شود اما استفاده ابزاری از ارزش ها و آموزه های دینی امری منفور است.

 وی به رابطه عفاف و حجاب و طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر عفاف و حجاب کاملا با مسئله تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها گره خورده است ولی اخیرا به علت نقطه نظرات متفاوت به بحث در خصوص این مطلب کمتر ورود پیدا می کنند.

 امامی ضمن بیان اینکه دولت احمدی نژاد هم مبدع طرح عفاف و حجاب و هم مخالف آن بود، بیان کرد: دولت به ریاست احمدی نژاد بحث عفاف و حجاب و تفکیک جنسیتی را مطرح کرد و یک روز موافق سرسخت این طرح و روزی مخالف طرح عفاف و حجاب بود.

 وی ادامه داد: دولت احمدی نژاد یک روز مبدع طرح تفکیک جنسیتی بود و امروز برای وزیر خود نامه ای مبنی بر اجرا نکردن این طرح می نویسد.

 این مقام مسئول در ادامه افزود: علت ناهماهنگی ها و اتفاقات فوق این است که از چنین موضوعاتی در جهت مسائلی که ارتباطی با این موضوعات ندارد، بهره برداری می شود.

 امامی خاطرنشان کرد: در بحث عفاف و حجاب با استفاده از زور و اجبار نمی توان شخصی را ملزم به رعایت حجاب کرد البته رعایت حداقل هایی که قانون و شرع مشخص کرده، الزامی است.

 امامی تصریح کرد: هنگامی می توان ادعا کرد که این حجاب برتر از آن حجاب است که این خانم برتر از آن خانم باشد و در این خصوص قانون و زور و اینگونه مسائل نیست که می تواند نقش ایفا کند بلکه حاکمیت باید جاذبه های عفاف و حجاب را در جامعه تزریق می کرد و حداقل اگر نمی توانست جاذبه ایجاد کند، حجاب را به عنوان ارزش مطرح می کرد.

 وی ضمن بیان اینکه دولت اقدام بالا را انجام نداد و حجاب در جامعه به ضد ارزش تبدیل شد، اضافه کرد: حجاب در برخی خانواده ها ارزش نیست و در بعضی از خانواده ها به ضدارزش تبدیل شده است و این مسئله با وجود گذشت 32 سال از انقلاب ضعف مردم نیست زیرا همه ما نسل انقلاب هستیم و ضعف در این است که کار زیربنایی فرهنگی در جامعه صورت نپذیرفته است.

 مدیر مسئول روزنامه فرهنگ آشتی با اشاره به طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها گفت: شخصا عقیده دارم که هم باید دانشگاه های تک جنسیتی و هم دانشگاه های مختلط وجود داشته باشد و در دانشگاه های مختلط می توان بر اساس موازین اسلامی ارتباط برقرار کرد.

 وی در ادامه بیان کرد: باید قدرت انتخاب وجود داشته باشد به نحوی که هرکس که می خواهد به دانشگاه تک جنسیتی برود و هرکس تمایل دارد به دانشگاه مختلط برود.

 امامی با تاکید بر اینکه در برخی از فرهنگ های کشور وجود دانشگاه تک جنسیتی مفید است، اظهار داشت: به دلیل بافت فرهنگی در برخی خانواده ها وجود دانشگاه های تک جنسیتی مفید است و از طرفی برخی از بانوان به دلیل تعصب خانوادگی از تحصیل در خارج از محل سکونتشان منع می شوند که به منظور رفع این مشکل می توان دانشگاه های برخی از شهرستان ها را به دلیل کمبود دانشجو در آن نقطه را به بانوان اختصاص داد.

 وی به تاثیرات منفی تفکیک جنسیتی دانشگاه ها به طور کامل اشاره کرد و اذعان داشت: از آنجایی که قائل به این هستیم که دانشگاه محل مباحثه است، تفکیک جنسیتی تمامی دانشگاه ها عاقلانه نیست.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث عفاف و حجاب حتما باید در جامعه اولویت داشته باشد و طرح عفاف و حجاب، نحوه اجرای آن، مقتضای اجرایش، شرایط مکانی و اینکه در چه شهری اجرا شود، بحثی است که باید عمیقتر به آن پرداخته شود.

 

منبع:  آریا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا